– Träna balans och bli trött –

Ha ha skit kul var det igår! Jag kom till L9-fitness och skulle träna med min PT Magda och jag frågade om det var styrketräning idag. Helt inställd på det var jag men hon hade andra planer. Jag lite halvt förvånad och besviken ja ni vet så där på låtsas. Jag litar ju på min PT att hon gör det bästa gör mig.

image

Hon sa att det kommer ändå bli svettigt trots att man tar det så lugnt och hittar balansen. Jag gillar det. Okej inte lika mycket som min kära styrketräning haha men det var härligt att hitta fokus, balansen och styrkan i kroppen. Lite terapi fast jobbig en haha.

image

Jag var rätt ranglig först men sen gick det bättre. Jag började med skor på och sen fick jag prova utan. Det blev svårare utan skor och Magda tycker att man ska ta av sig skorna 2 ggr I månaden när man styrketränar. Det blir mycket svårare då och man orkar inte lika mycket. Hmm det måste jag ju testa.

image

Här ovan gör jag knäböj och det gick riktigt bra. Härligt när man får in tekniken ordentligt.

image

image

Jobbigt för fötterna var detta ovan när man förflyttar vikten. Herre gud var så jag fick kramp under foten. Tänk så mycket våra fötter får stå ut med hela tiden och vi bryr oss sällan om de. Jag lovar mina fötter ni ska få lufta er på gymmet då och då ha ha kanske inte till allas glädje men men hahahah….

image

Utfallssteg på sidan var grymt svårt. Jag är så ostabil i mina knän. Jag har alltid varit överrörlig i alla leder så det är alltid extra jobbigt för mig och dessutom är jag rätt svag i musklerna runt knäna har jag märkt men det ska bli ändring på. 🙂

image

Haha den här sista övningen var så jäkla rolig för den kändes totalt omöjlig till en början. Jag tänkte att hur fan kan man stå på en boll och balansera men jo då det gick hahaha. På bilden är jag påväg upp på knä för att hitta balansen. Så stolt man blir, man blev sådär töntigt stolt och min PT med. Haha jag får väl bjuda på ett klipp i bloggen inom kort eller? ?

4 svar på “– Träna balans och bli trött –

  1. Marina säger:

    Den där knästående på boll var en av dom första övningarna min PT visade mig, 4 månader senare klarade jag den 😉 jag tycker det är roligt med balans men jag tycker nog det är enklare utan skor än med!
    Titta gärna in hos mig om du är nyfiken på min träning
    /Marina
    http://mindrefett.blogspot.se

    Svara
    1. ♥ Sojka ♥ säger:

      Oj då kan jag vara stolt som klarade det redan på första passet. 😀
      Jasså du tycker det. Ja vissa saker kan jag tycka är enklare utan skor men det blir lite tuffare utan skor på vissa övningar men det är kul! Jag trodde inte det skulle vara så kul! 🙂

      Svara
      1. Marina säger:

        testa positionen “king of dancer” , på balansplatta 😀 Den där bollövningen var nog mest svår för mig eftersom jag inte hade tillräcklig bål/core-styrka, nu har jag tränat upp den och då gick det!

        Svara
        1. ♥ Sojka ♥ säger:

          Hmm det får jag nog googla fram. Haha
          Ja så är det nog. Jag har ju kommit igång en del med bålstyrka. Så kul det är! 🙂

          Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

 

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Scroll Up