– Work that ass –

work that ass

Jag kan börja med att säga att jag sovit dö dåligt i över en vecka pga sjuka barn. Ni vet den härliga känslan när man blir väckt av någon som vill att man ska klia deras rygg nästan hela natten. Ja då får man god lust att skjuta sig själv. Känslan slår aldrig fel, precis när man känner att vikten lättar och man svävar fram i drömmarnas land så hörs ett vrål eller gny och man är klar vaken igen!

Vart jag ville komma med detta är att det inte finns några ursäkter. Klart man ska vara försiktig med sin kropp och givetvis är sömnen lika viktig som träningen och näringen. För att träna behövs sömn och näring. Men det innebär inte att man ska använda det som en ursäkt att inte träna. Kroppen tål många ggr mer men givetvis så ska man ta det lugnare om kroppen säger så. Och om det verkligen är befogat. Jag menar kroppen kan streta emot utan anledning med. 🙂

Idag körde vi som sagt ben med fokus rumpa. Vi gjorde ett pass som även kan göras hemma. Så har man ännu mindre anledningar till ursäkter. Träna hemma är bra för dig som av någon anledning inte kan komma iväg till gymmet tax om barnen är sjuka och du inte har någon som kan ta de en timme. Eller för dig som helt enkelt vill komma igång med träningen hemma först innan du tar dig in i de stora lokalerna. Jag och min PT på Any Hour Fitness i Malmö gjorde ett grymme pass idag som jag såklart kommer dela med mig såklart så snart vi är klara med det. 😀

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

 

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Scroll Up